Turist Rehber Talepleri

URZ TUR 29/09/2019 tarihli turu için Türkçe rehber aramaktadır.

TUR BİLGİSİ
Turun Tarihi 29/09/2019
Nereden: Kocaeli
Nereye: Sakarya
Talep Edilen Dil: Türkçe
Rehber Sayısı 1
Açıklama URS Tur Travel Ofis önünden hareketle gezimize başlıyoruz. İlk olarak firmamızın ikramı olan kahvaltımızı Maşukiye ‘de alıyoruz. Kahvaltı molamızın ardından Şener Şen ve Olgun Şimşek’in rol aldıkları Tv reklamlarında “Mümkünlü Kasabası” olarak geçen Taraklı’ya hareket ediyoruz.Osmanlı Sivil mimarisinin en güzel örnekleriyle buram buram tarih kokan cumbalı, renkli evleri, doğası, tertemiz sokak ve parkları ile her köşesi tablo gibi olan Taraklı’da ilk olarak Kültür Evi’ne uğruyoruz. İlçenin restore edilen ender binalarından biri olan Kültür Evin’de, kumaş dokuma aletlerini, Taraklı doğumlu ünlü Hattat sanatçısı Saim Özel’in eserlerini ve yöresel kyafetleri gördükten sonra gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bağdat yolu üzerinde bulunan Taraklı’nın eskiden kervanların konakladığı Tarihi Han’ı görüyoruz. Ardından sivil mimarinin en güzel örneklerinden olan Çakırlar Konağı ve Vali Konağı’na geçiyoruz. Sonrasında Yavuz Sultan Selim’in Vezir’i Azamı Yunus Paşa tarafından Mimar Sinan’a yaptırılan Yunus Paşa Camii (Kurşunlu Camii), yapıldığı zamanda Yunus Paşa Camii’ni merkezi sistemle alttan ısıtılmasında kullanılmış Tarih’i Hamamı, Yusuf Bey Mahallesinde ki yedi asırlık Çınar ağacı’nı ve Osmanlı’dan Cumhuriyet’e kadar kullanılan Rüştiye Mektebi’ni görüyoruz ve Göynük’e hareket ediyoruz .Akşemsettin’in yöresi Göynük’te, ilk olarak Gazi Süleyman Paşa Hamamı ve Camii, Akşemsettin Türbesi’ni geziyoruz. Daha sonra şehri panoromik olarak göreceğimiz Zafer Kulesi’ne çıkıyoruz. Burada Göynük hakkında rehberimizden genel bilgi alıp bol bol fotoğraf çekildikten sonra öğle yemeğimizi yiyiyoruzve yörenin meşhur fasulyelerinin satıldığı dükkanlardan alışveriş yapabilmeniz için serbest zaman veriyoruz. Keyifli molamızın ardından Çubuk Gölü’ne hareket ediyoruz. Kayabaşı Tepesin’den inen bir heyelanın genişleyen vadiyi tıkaması sonucu oluşmuş, etrafı güzel çam ormanlarıyla kaplı Çubuk Gölü’nü ve Değirmenleri görüp, doğanın tadını çıkarıp, bu güzelliği fotoğrafladıktan sonra dönüş yoluna geçiyoruz……